tirsdag 13. desember 2011

Godt brød



Idag har jeg hatt min første feriedag, og den ble bl.a brukt til å bake litt sammen med ei venninne, og jeg har jammen også fått med meg brudekjoleprøving sammen med en annen god veninne! Den kommende bruden kommer forøvrig til å bli helt rå, og jeg kjenner jeg er passe rørt allerede! ;)
Dette fantastiske brødet fikk jeg servert som lunsj idag, og det anbefales på det sterkeste!

2 dl havregryn
5 dl sikta speltmel
1 dl knuste linfrø
1/2 dl hakka tørka aprikoser
1/2 dl gojibær
1/2 dl gresskarfrø
1 dl grovhakka hasselnøtter
2 ts natron
1 ts salt
500 g yoghurt naturell
1/2 dl flytende honning
1/2 dl tyttebærsyltetøy

Bland det tørre først. Stekes ved 200 grader i 60 minutter. Legg folie over brødet etter 30 minutter. Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar